Umělé a pokrytecké reklamy

Na řádcích níže bych se chtěl tentokrát zaměřit na věc, která mě poslední dobou, ani bych neřekl že rozčiluje, ale minimálně zaráží. Jde o naše (nesnáším to slovo) celebrity, které propůjčují svoje slavné jméno a vliv na propagaci produktů značek, které mají potřebu do těchto lidí investovat nemalé peníze i třeba jen za to, že se s oním produktem vyfotí na svůj Instagram.

S tímto faktem však nemám nejmenší problém. Pokud vidím jasně, že je to reklama, mám pro to pochopení. Jenže se stáváme stále častěji obětmi reklamních kampaní, které se jako reklama vůbec netváří. Třeba právě ony celebrity, které si z ničeho nic pořídí nový telefon od (třeba) Samsungu, pak hned nové hodinky od (třeba) Samsungu a najednou mají od (třeba) Samsungu i slipy. Tváří se to strašně přirozeně, ona celebrita nešetří chválou a v každím druhém postu nezapomíná zmínit, že fotka byla pořízena jejím novým, epickým (třeba) Samsungem, který má tohle a tamto.

Občas nezapomene připomenout, že je to bomba, že je mega spokojená a častokrát je vidět s oním produktem.

Takto přibývá content (obsah – sem se mi prostě tohle anglické slovíčko, stále více běžně používané i v češtině, hodí), nenápadně ohashtagovaný a na každého uživatele, který se na to dívá, to musí působit, že předchozí produkty a značky byly naprosté šmejdy a jen (třeba) Samsung dává smysl. Protože většina lidí, je tak snadno zmanipulovatelná až hrůza.

Tato “přirozenost a pravost” na profilech celebrit, většinou vrcholí nějakou skvělou soutěží o spoustu nejlepších produktů (třeba) od Samsungu. Hmmm…

No dobrá, proč ne… Jen mě pak trochu vadí, že potkávám lidi, kteří mi říkají, jak ty naše celebrity ve velkém měřítku odcházejí od produktů značky (třeba) Applu a pořizují si produkty značky (třeba) Samsung. Čekají, jak na to budu reagovat, protože snad všichni, kdo mě alespoň trochu zná ví, že Apple je můj “love brand” a zkrátka srdcovka.

Do této doby jsem s tím v podstatě v pohodě a přeji každému, ať si vybere jakýkoliv (třeba) telefon, od jakékoliv značky.

Jenže…

Jak je možné, že pak vidím/potkám onu celebritu, která na svém (třeba) Instagramu jasně ukazuje svojí velkolepou spokojenost se svým skvělým (třeba) Samsungem a přitom v reálu používá (třeba) iPhone. NE SAMSUNG!

Zkrátka mám problém s tím, že někdo jen propaguje produkty/služby, které vlastně ve svém životě nepoužívá a podává to stylem: “tohle je můj nový telefon, který jsem si sám pořídil, protože mi připadá super a je vážně boží” nikoliv stylem: “dostal jsem tady tento telefon, abych si ho vyzkoušel a udělal na něj recenzi”. To mi připadá tak pokrytecké a umělé (koneckonců takové jsou sociální sítě všeobecně, takže ve výsledku to jen zapadá do onoho celku, dnešní internetové reality)!

Věřím, že každý si tam představíte někoho méně či více známého, u kterého jste si toho také všimli. Třeba v poslední době Leoš Mareš, kterého mám všeobecně rád, na svém Instagramu valil Samsung a přitom v jednom z posledních dílů #porazMarese (konkrétně cca 4:23 min.) měl iPhone 8. Proč? Samsung nebyl tak skvělý? Nebo už přestal Leoše platit, tak se Leoš vrátil zpátky k tomu, co má radši?

A takto bych mohl pokračovat…

Jde mi jen o fakt, že když mi někdo říká, že tahle služba/produkt je skvělý a rád ho používá, chci věřit, že to tak skutečně je a neříká to jen proto, že ho za to zaplatila nějaká firma.

A to je mimochodem naprosto úžasné na Applu. Ten tohle nemá zapotřebí! 🙂 Nedává slevy, ani nikomu za promo nedává svoje produkty. Tudíž, pokud vidíte někoho s nakousnutým jablkem, můžete se spolehnout, že si to koupil sám (respektive že to někdo koupil a nedostal) a používá ho proto, že je s tím asi spokojený atd.

Co Vy na to? Jaký na to máte názor?


Čtěte také to nejnovější na blogu:

Pište kdykoliv na email hlavacek@vahl.cz... Rád si přečtu, co si o tom myslíte. 🙂

Líbil se Vám článek? SDÍLEJTE nebo si ho uložte na později: