O návštěvnosti webu

Každý web je jiný a vyžaduje specifickou přípravu a strukturu. Na internetu ale koluje spoustu všeobecných informací, které Vám můžou pomoct. Sepsal jsem je níže i s uvedením zdrojů, ze kterých jsem čerpal.

Proč návštěvníci opouštějí web

Přijdou-li návštěvníci na Váš web, neznamená to že máte vyhráno. Je (až příliš) moc faktorů, které ovlivňují Vaše návštěvníky. Buď to je web zaujme, najdou co potřebují, případně koupí Vaši službu/produkt a nebo hned odejdou.

Co tedy návštěvníky odrazuje nejčastěji?

  • chybějící kontaktní informace
  • web se načítá příliš dlouho
  • není jasné, čím se společnost zabývá
  • neatraktivní design
  • příliš dlouhý obsah
  • špatná ovladatelnost (špatná optimalizace pro mobilní platformu)

Důvodů bych mohl jmenovat ještě spoustu, ale výše uvedené jsou podle mého názoru ty nerizikovější.

Návštěvníci hned neodešli…

Pokud se na Vás tedy obrátilo štěstí a návštěvníka jste neodradili, co dál? Co s největší pravděpodobností bude hledat? Co ho zajímá? Měli byste si v první řadě uvědomit, že návštěvník nemusel přijít na úvodní stránku. Nejpravděpodobnější je, že přišel na některou z podstránek. Přeci jen organické šíření je o přirozené propagaci podstránek (článek, stránka s produktem apod.) a ne o zobrazování Vaší úvodní stránky (front page). Tudíž stále myslete na to, že návštěvník musí mít odkudkoliv možnost se zorientovat na Vašem webu.

Každý návštěvník bude statisticky:

  • hledat informace o Vašich produktech nebo službách
  • hledat kontakty
  • hledat stránku “O nás”

A ještě trocha statistiky:

  • každý druhý návštěvník používá menu k orientaci na webu
  • pokud máte, tak nezapomínejte na reference od Vašich zákazníků, protože statisticky je na webu hledá každý třetí návštěvník
  • ještě stojí za zmínku, že odkazy na Vaše sociální sítě, hledá každý desátý

Potřebujete web a nevíte, jak na to? Řešení najdete tady: WEBOVKY NA MÍRU. 🙂

Responzivní design

Podle průzkumů (za roky 2013 – 2016) jsou 2 ze 3 minut na internetu, strávené na mobilních zařízeních. Používání mobilních zařízení k prohlížení internetu, totiž stoupá raketovou rychlostí.

Je také zajímavé, že cca 40% návštěvníků používá smartphony a tablety k vyhledávání B2B produktů. Proto responzivní design není jen otázkou vztahu s koncovým zákazníkem, ale může být otázkou úspěchu/neúspěchu. Ne vždy se samozřejmě responzivní design musí využít. Vždycky především záleží na cílové skupině a typu projektu.

Závěrem

Promyslete, zda Váš web splňuje tipy Výše, ale berte to s rezervou. Jde totiž o obecné statistické tipy, které nejsou zaměřené na konkrétní cílovou skupinu ani na uživatele ČR. Nikdy totiž necílíte na všechny, ale na specifický výběr a tudíž se výsledky můžou mírně lišit.

Zajímavé průzkumy, zabývající se touto tématikou

  1. ComScore – Cross-Platform Future in Focus
  2. Adobe – The State of Content: Expectations on the Rise
  3. KoMarketing – B2B Web Usability Report
  4. Google – The role of visual complexity and prototypicality regarding first impression of websites: Working towards understanding aesthetic judgments

Čtěte další články o WordPressu.


Čtěte také to nejnovější na blogu:

Pište kdykoliv na email hlavacek@vahl.cz... Rád si přečtu, co si o tom myslíte. 🙂

Líbil se Vám článek? SDÍLEJTE nebo si ho uložte na později: